2/20/07

Another Triumph for Zionism: Google Releases AdSense in Hebrew

We are now a normal nation. Google has released AdSense in Hebrew promising bloggers and website owners thousands in shared profits.

מאיר ברנד מאמין שבעזרת Adsense תביאו את המכה

אהוד קינן, "קטעי קישור"

"בלוגרים מוצלחים במיוחד יוכלו להרוויח עשרות אלפי דולרים", כך אמר בלי למצמץ הבוקר מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד מסיבת העיתונאים בה הושק שירות Google Adsense for Content בעברית.

שירות Google Adsense מאפשר לבעלי אתרים ובלוגרים קטנים כגדולים, להצטרף לתוכנית הפרסומות של גוגל, ובצעדי הרשמה פשוטים שלא עולים כלום, לשתול פרסומות תלויות תוכן באתרים, לחלוק עם גוגל את ההכנסות, ופשוט לחכות לצ'ק.

הבלוגרים הגדולים והפופולרים בישראל זוכים לאלפי כניסות יומיות לכל היותר. גם בלוגרים נישתיים שיפרסמו תוכן אטרקטיבי במיוחד שיביא לפרסומות רלוונטיות יותר יזכו, בהערכה אופטימית, למאות דולרים בחודש (לפני תשלום מס כמובן). שאלנו את ברנד אם הוא סבור שהסכומים שהוא מציין הם ריאליים. "בארה"ב", הוא הסביר, "הבלוגרים כבר מזמן מתחרים באתרי התוכן הממסדיים". ברנד ומאמין שהמגמה הזו תגיע לישראל, ובכל מקרה תולה את האחריות בכותבים: "מדובר בפוטנציאל", הוא מתעקש "תלוי כמה אטרקטיבי יהיה התוכן שיספקו הגולשים". אנחנו האחרונים שנזלזל בבלוגרים (במיוחד כי כל חברי מערכת ערוץ המחשבים הם כאלה), אך למרות תרבות הבלוגים שצמחה פה תוך מספר שנים להיקפים מדהימים ולמרות שישנם בלוגרים רבים שלא נופלים בכישוריהם מהעיתונאים הממוסדים, קשה לנו להצטרף להערכה הזו של ברנד.

באשר להונאות קליקים, ברנד ציין כי אנשי החברה שמחים להתמודד עם האתגר הטכנולוגי הכרוך בזיהוי הניסיונות לרמות את המערכת. על פי הסיפור שמביא אלעד זלמונס, ממייסדי קהילת הבלוגים "בלוגלי", בגוגל עוקבים אחר ניסיונות כאלה גם כשמדובר באתרים בעברית, ולראייה, מכתב אזהרה שקיבלה בלוגרית ישראלית שהעזה לבקש מקוראיה להקליק על מודעות המילים באתר.

חדש: שירות

Google AdSense לתכנים בעברית

הבוקר עלתה לרשת הגירסה העברית של Google Adsense For Content, שירות מודעות המילים על פי הקשר של גוגל, המיועד עבור אתרים חיצוניים

אהוד קינן, ניב ליליאן



שירות הפרסומות Google AdSense For Content החל לפעול הבוקר (ג') עם תמיכה מלאה בעברית. בעלי אתרים ובלוגרים ישראלים יוכלו מעתה להציב פרסומות תלויות תוכן באתריהם. עד כה, בעלי אתרים בעברית לא קיבלו הודעה כי השירות טרם זמין עבור תכנים בשפה העברית.

עם זאת, בפועל ניתנה תמיכה לא רשמית ופרסומות בעברית הוצבו כבר במספר אתרים ישראלים. לאחרונה הודיעו גוגל ותפוז על שיתוף פעולה במסגרתו, תפוז תהיה החברה הראשונה שתשלב פרסומות בעברית בעזרת AdSense. כעת השירות פעיל עבור כל המעוניין באמצעות הרשת.

No comments: