The report from Globes...
על חשבון הציבור: הממשלה אישרה את הקמתו מחדש של משרד הדתות
גלובס, Israel -
הממשלה אישרה היום בישיבתה השבועית את הקמתו מחדש של משרד הדתות. 16 שרים הצביעו בעד, 6 התנגדו ו-2 נמנעו. בראש המשרד יעמוד השר יצחק כהן (ש"ס), שכיהן עד כה כשר ללא תיק במשרד ראש הממשלה. עם זאת, הבהיר ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כי סמכויותיו של המשרד יהיו מצומצמות ממה שהונהג בעבר. "אין כוונה להקים את משרד הדתות מחדש כפי שהיה בעבר", אמר. לדבריו, שירותי המשרד יינתנו במסגרת משרד ראש הממשלה ולא ימונו מינויים חדשים. "איני סבור שראש ממשלה בישראל צריך להקדיש כמה שעות בשבוע כדי לחתום על היתרי קבורה", נימק אולמרט את ...
And for the Anglos... YNET
Ministry of Religion reestablished
The government approved Sunday the re-formation of the Ministry of Religion. The motion was carried 15 to seven, with two ministers abstaining...
4 comments:
As someone with a YU Background as well as experience with Professor Neusner, could you comment on ways in which traditional "lomdus" and academic Talmud intersect, complement and/or contradict one another? Do you find both approaches to study rewarding, or does the academic method render Brisker Torah pretty much obsolete? I am curious.
If you want to be a professor of Jewish Studies, then academic study prevails. If you want to be a Rosh Yeshiva then lomdus prevails. Neither renders the other obsolete.
So they are both valid and meaningful approaches? If so, why shouldn't Roshei Yeshiva explore academic work and vice versa?
Not everyone shares my opinion.
Post a Comment