7/11/08

Galei Zahal: Olmert Illegally Multi-Billed Agencies for Personal Travel

Serious stuff. PM Olmert is under investigation for phony travel billing, fictitious invoices to numerous agencies including Yad Vashem and the Wiesenthal Center. Olmert spokesman Amir Dan defends the practice with an "everyone is doing this" response - claiming authorities should look at the practices of every member of the Knesset, minister or mayor in Israel.

Sad stuff and serious charges. But Olmert is the PM and in his position he will stonewall and weather this storm.

אולמרט גנב כספים לנסיעות פרטיות

הדס שטייף וליאל קייזר

לאחר סיום חקירתו השלישית של ראש הממשלה, מפרסמות המשטרה והפרקליטות חשדות חדשים, אשר עליהם נשאל היום אהוד אולמרט: על פי הראיות החדשות, אולמרט ביקש וקיבל מימון לנסיעות רשמיות ממספר גופים ציבוריים במקביל, ובכסף העודף השתמש לנסיעות פרטיות

חשדות חדשים וחמורים נגד ראש הממשלה: המשטרה והפרקליטות פרסמו היום (ו') בהודעה משותפת חשדות נוספים נגד ראש הממשלה, לפיהם אהוד אולמרט ומשפחתו נהנו ממאות אלפי דולרים שהושגו במרמה, באמצעות קבלת מימון כפול למסעות רשמיים בחו"ל.

על פי החשד, בעת שכיהן כראש עיריית ירושלים ושר התמ"ת, נהג אולמרט לפנות למספר מוסדות ציבוריים ולעתים אף למדינה, בבקשה שיממנו את שהייתו בחו"ל - מבלי שגוף אחד יודע על האחר. בין הארגונים שממנו במקביל את אותן הנסיעות: "אקים" המטפלת בילדים הסובלים מפיגור שכלי; מרכז "יד ושם"; ומכון "ויזנטל" לחקר השואה.

העדויות המפלילות: גורמים בסוכנות הנסיעות של אולמרט

במשטרה סבורים, כי סוכנות הנסיעות "ראשון טורס" שטיפלה בענייניו, נהגה לשלוח מספר חשבוניות פיקטיביות לכל אחד ממוסדות אלו, לפיהן נשאו לבדם בכל עלויות הנסיעה, ובכירים בפרקליטות סיפרו כי גורמים בחברת הנסיעות הפלילו בעדותם את ראש הממשלה.

על פי העדויות, עודפי הכספים שהצטברו במרמה, הועברו לכאורה לחשבון פרטי מיוחד על שמו של ראש הממשלה, ושמשו אותו לטובת נסיעות פרטיות של משפחתו לחו"ל.

בהודעה נמסר כי הראיות החדשות עלו מתוך החקירה של פרשת מעטפות הכסף שלכאורה קיבל ראש הממשלה ממשה טלנסקי, ובחקירתו היום נשאל אולמרט בעיקר על הראיות החדשות שהתגלו, ולא על פרשת מעפות הכסף עצמה.

"ראש הממשלה לא השתמש בכסף לצרכים פרטיים"
מקורביו של אולמרט, אמרו בתגובה כי החשדות שמעלה המשטרה לא מצביעים על כך שראש הממשלה עשה שימוש בכסף לצבירת רכוש - אלא לנסיעות לטובת המדינה. באשר לנסיעות הפרטיות, אומרים הגורמים: "ראש הממשלה השתמש בנקודות שנאספו בנסיעותיו הציבוריות, ולא בכסף העודף שהצטבר".

יועץ התקשורת של ראש הממשלה, אמיר דן, הוסיף כי את השאלות שהעלו החוקרים בפני ראש הממשלה "ניתן להפנות לכל חבר כנסת, שר, או ראש עיר בישראל שמוזמן על ידי ארגונים ברחבי העולם ובמימונם". לדברי דן, השאלות התבססו כולן על רישומים שתועדו בלשכתו של אולמרט בתפקידיו השונים והועברו למשטרת ישראל כבר לפני כמה חודשים.

"את השאלות שנשאל ראש הממשלה ניתן לשאול כל חבר כנסת, שר, ראש עיר בישראל שמוזמן על ידי ארגונים ברחבי העולם ובמימונם", אמר יועץ התקשורת של ראש הממשלה.

מהמשטרה נמסר כי במהלך החקירה שרר מתח רב בין ראש הממשלה לחוקרים, בעיקר עקב האשמותיו של אולמרט כי מהמשטרה מדליפים לתקשורת פרטים מחקירותיו.

ביום חמישי בשבוע הבא תחל החקירה הנגדית של העד המרכזי בפרשה, מוריס טלנסקי. לקראת החקירה, יועברו בשבוע הבא הראיות החדשות לצוות הגנה. ביום שני הקרוב צפויה שולה זקן להיחקר שוב במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה.

3 comments:

John D. Enright said...

The deeper this goes the more Olmert might be willing to wag the dog. That's probably bad news for Iran.

Anonymous said...

Too bad you couldn't find a Caroline Glick story on this issue to trash.

Tzvee Zahavy said...

it is my opinion that "caroline glick" is a pseudonym used for the israeli "ann coulter" columns